Es constitueix el segon Ajuntament de Celrà amb majoria absoluta de la CUP

A la sessió de constitució de l'Ajuntament de Celrà van prendre possessió del càrrec els vuit regidors i regidores de la CUP i Dani Cornellà va ser reelegit alcalde

Imatge de la sessió, amb el nou Ple constituït

El 15 de juny es va celebrar a la Sala de Plens la sessió de constitució del nou Ajuntament, davant un nombrós públic. Arran dels resultats de les eleccions del 26 de maig, el Ple es va constituir amb vuit regidors i regidores de la CUP –un més que en l'anterior mandat–, tres d'ERC, un del PSC i un de Junts per Celrà.

Dani Cornellà, Pitu Bartis, Eulàlia Ferrer, Dani Jiménez, Sònia Fortià, Montse Carré, Albert López i Aram Aymerich, els integrants del nou grup municipal de la CUP, van prometre el càrrec utilitzant la fórmula proposada per l'AMI: "Sí, ho prometo per imperatiu legal. Per expressió democràtica de la voluntat ciutadana, manifesto el ferm compromís amb els valors de la república catalana i declaro que continuaré treballant en la construcció d’una Catalunya políticament lliure, socialment justa, econòmicament pròspera i territorialment equilibrada". També va ser l'opció escollida pels grups d'ERC i Junts per Celrà.

La CUP va presentar Dani Cornellà com a candidat a l’alcaldia, que va ser reelegit amb 8 vots favorables i 5 abstencions. Cornellà va prometre el càrrec “amb lleialtat al mandat democràtic i al poble de Catalunya” i expressant la seva “solidaritat i suport als i les preses polítiques i als i les exiliades”.

En el torn de paraules, va intervenir en nom de la CUP el regidor Dani Jiménez, que va donar les gràcies a tots els veïns i veïnes que han dipositat la confiança en el projecte de la formació i va manifestar el compromís de continuar treballant per “un model de poble obert, participatiu, assembleari i de proximitat”. Jiménez va destacar l’alta participació en els comicis, fet que “legitima encara més la representativitat del Ple”, i els alts resultats obtinguts per la CUP, un 60% de l’escrutini, que segons va dir cal entendre “com un reconeixement a la feina feta als darrers anys i un aval dels celranencs i celranenques a favor d’un determinat sistema de gestió municipal”.

El portaveu de la CUP va voler posar en valor també totes les persones que van optar per altres opcions i va felicitar tots els regidors i regidores de la resta de formacions. “Es podria pensar”, va continuar, “que amb l’actual distribució de forces la tasca del govern municipal en els propers quatre anys no necessita d’altres consensos. Al contrari, des del grup municipal de la CUP Celrà oferim un diàleg obert que aculli totes les diferents sensibilitats del Ple. Ens oferim a treballar conjuntament per contribuir a donar la millor resposta als reptes que tenim per endavant”.

Des de la perspectiva nacional, Dani Jiménez va assegurar que la CUP continuarà “lluitant a favor dels drets i llibertats dels catalans i catalanes a constituir-nos com a república”, així com denunciant la repressió de l’Estat espanyol i reclamant “la immediata excarceració de les preses polítiques i el retorn de les exiliades catalanes”.

El darrer a intervenir va ser l’alcalde, Dani Cornellà, que també es va felicitar per l'alta participació registrada a les eleccions municipals, i va remarcar els valors de transparència, participació i eficàcia com a factors clau a l’hora de revalidar la confiança de la ciutadania. Cornellà va anunciar que continuaria treballant de la mà dels veïns i veïnes, de les entitats i dels partits que vulguin fer un Celrà millor. Finalment, va tenir un record pels ajuntaments anteriors i pels regidors i regidores sortints de tots els partits, així com un agraïment als treballadors i treballadores municipals per la seva tasca.

El nou equip de govern de la CUP Celrà

“Des del grup municipal de la CUP Celrà oferim un diàleg obert que aculli totes les diferents sensibilitats del Ple. Ens oferim a treballar conjuntament per contribuir a donar la millor resposta als reptes que tenim per endavant”