La CUP Celrà amplia la seva majoria amb una participació rècord

A les eleccions municipals amb major participació celebrades a Celrà des de 1979, la CUP ha guanyat més de 500 votants i ha consolidat la majoria absoluta al consistori amb un vuitè regidor. Amb aquest amplíssim aval de la ciutadania, el nou equip continuarà treballant pel poble sempre mantenint un peu al carrer.

Els regidors i regidores entrants i sortints de la CUP

Els resultats de les eleccions municipals celebrades el 26 de maig a Celrà mostren una victòria rotunda de la Candidatura d'Unitat Popular, que ha obtingut un total de 1.527 vots, 534 més que als anteriors comicis. Percentualment, la CUP ha assolit el 60,62% dels vots, gairebé 10 punts per sobre del 51,03% aconseguit el 2015.

Gràfic de percentatges de vot sobre el total de vot vàlid

Aquests excel·lents resultats s'han donat en unes eleccions marcades per la concurrència d'un quart partit respecte de la contesa de 2015 i per una altíssima participació. Sobre un cens que només ha crescut en 101 persones, un total de 519 veïns i veïnes més que el 2015 han acudit a les urnes. Es tracta de la participació més alta mai registrada des de 1979, i que ha arribat al 74,94% (13,5 punts més que fa 4 anys).

L'alt índex de participació fa que per primera vegada l'abstenció hagi deixat de ser l'opció preferent de la ciutadania de Celrà. Mentre que el 2015 va situar-se en el 38,58%, 8 punts per sobre del partit més votat, en aquest cas s'ha reduït al 25,06%. Així, amb un 45,18%, la CUP passa a ser la primera força no només respecte als vots emesos sinó també respecte al comportament global del cens electoral.

Gràfic de percentatges sobre el total del cens

Aquests resultats s'han traduït en el creixement de la representació de la CUP dins l'ajuntament, amb l'entrada folgada d'un vuitè regidor i (per molt pocs vots) gairebé d'un novè. Es consolida, doncs, la majoria absoluta que la ciutadania ens va concedir el 2015, després d'un primer mandat governant de manera compartida amb iCelrà-ERC.

El grup municipal de la CUP que sorgirà de la constitució del nou ajuntament estarà format per Dani Cornellà, Pitu Bartis, Eulàlia Ferrer, Dani Jiménez, Sònia Fortià, Montse Carré, Albert López i Aram Aymerich. El nou equip continuarà treballant amb rigor, honestedat i transparència, com sempre amb un peu dins la institució i un altre al carrer, aprofundint en les polítiques practicades els darrers anys, que han estat àmpliament avalades per la ciutadania, duent a terme els molts projectes ja engegats durant el present mandat i encarant nous reptes per continuar fent de Celrà un poble obert, acollidor i referent en molts àmbits.

Gràcies un cop més per la vostra confiança. Amb vosaltres, Celrà avança. Seguim.

La CUP passa a ser la primera força no només respecte als vots emesos sinó també respecte al comportament global del cens electoral