Xerrada de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca

Prop de setanta persones van assistir el dissabte 21 de juliol de 2012 a la xerrada informativa entorn de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) que va tenir lloc a l'Ateneu de Celrà, seguida de la projecció del documental La Plataforma. L'acte estava organitzat per la PAH i l'Ajuntament de Celrà.

L'acte va ser presentat per l'alcalde, Dani Cornellà, que va explicar que l'Ajuntament ofereix un servei de suport i assessorament a les persones que estiguin sent víctimes de processos d'execució hipotecària al poble. Recordem que el ple de maig va aprovar per unanimitat una moció subscrita per tots els grups que insta el Govern de l’Estat espanyol a modificar la llei hipotecària per tal de regular la dació en pagament, i reclama l’eliminació de les clàusules abusives dels contractes hipotecaris i l’adopció de les mesures necessàries per evitar els desnonaments de les famílies en situació d’insolvència sobrevinguda i involuntària. En el text aprovat l’Ajuntament es compromet a combatre les conseqüències socials dels desnonaments al poble.

La xerrada va anar a càrrec de Marta Afuera, representant de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca de Girona, que va explicar el funcionament de la PAH i la seva lluita per aturar els desnonaments i en defensa del dret a un habitatge digne.

Tot seguit, dos representants de SICOM van presentar La Plataforma, documental sobre la història, les activitats i les reivindicacions de la PAH, que es va projectar com a cloenda de l'acte. SICOM és una associació que divulga informacions sobre els països pobres o en conflicte i sobre les activitats dutes a terme per organitzacions no governamentals.

Durant l'acte es van recollir signatures per a la Iniciativa Legislativa Popular per aconseguir la dació en pagament retroactiva, la paralització dels desnonaments i el lloguer social. Si no en vau tenir ocasió, podeu signar electrònicament a l'adreça mifirma.com/proposals/23.

Enllaços relacionats: