Sessions de debat a Celrà sobre el paper de la CUP a les eleccions al Parlament

El plenari de l'assemblea territorial de les CUP de les comarques nord-orientals i l'assemblea oberta de la CUP de Celrà es mostren favorables a concórrer a les eleccions al Parlament del 25 de novembre.

Diumenge passat Celrà va acollir l'Assemblea Territorial Plenària de les comarques nord-orientals de la CUP, on prop d'un centenar de persones entre militants, simpatitzants i membres d'entitats afins, provinents d'arreu del territori, van debatre la conveniència de presentar una candidatura de la CUP a les eleccions del 25N. Amb el mateix propòsit, dimecres dia 10 la CUP de Celrà va organitzar una assemblea oberta a tota la ciutadania, a la qual van acudir més d'una vintena de persones.

Totes dues assemblees van mostrar-se favorables a concórrer a les eleccions per tal d'intentar portar al Parlament una veu netament d'esquerres i independentista que posi en evidència les dinàmiques immobilistes i allunyades del carrer de bona part de la classe política actual.

En la trobada de dimecres, el cap de lista de la CUP Celrà i actual alcalde de la població, Dani Cornellà, va explicar a les persones assistents que diverses assemblees locals, entre les quals es comptava la de Celrà, apostaven en principi per la formació d'una gran coalició d'esquerres que intentés contrarestar una victòria per àmplia majoria de CiU –i per tant la continuïtat de les retallades i les polítiques liberals–, però que la manca de predisposició a negociar propostes per part dels partits més grans, més interessats a obtenir suport a canvi de posicions en les llistes, feia molt difícil acostar posicions. D'altra banda, la convocatòria –i posterior fracàs– de la 'cimera independentista', de caràcter transversal, va acabar de dinamitar aquesta possibilitat.

Al mateix temps, com a formació assembleària, la CUP ha de seguir els processos de debat intern que li són propis malgrat les urgències marcades pel calendari electoral. Així les coses, el que cal decidir en aquests moments és si la CUP es presenta als comicis en solitari o si no es presenta. Com van destacar algunes de les persones assistents, el fet de no concórrer en coalició no obsta per intentar consensuar amb altres formacions una llista de punts mínims d'acord, sigui en l'àmbit dels drets nacionals o dels drets socials.

També es va ressaltar la necessitat d'elaborar un programa electoral ambiciós però alhora realista i arrelat al territori, que sense renunciar als grans objectius reculli les demandes concretes de la ciutadania i les reivindicacions de les entitats i els moviments socials que treballen arreu per la independència, la justícia social i la solidaritat.

Aquestes sessions s'emmarquen en el procés de debat que culminarà aquest dissabte a l'Assemblea Nacional que tindrà lloc Molins de Rei, on el conjunt de la militància de la CUP prendrà la decisió definitiva entorn de la participació en les eleccions.

Enllaços relacionats: