Resum Assemblea Oberta de la CUP de Celrà

Diumenge passat la CUP vam celebrar una assemblea oberta general. La iniciativa va sorgir amb la intenció d' obrir la CUP, el màxim possible, a les veïnes i als veïns del poble. No ens enganyarem, l'assistència no va ser multitudinària però suficient per resoldre una sèrie de qüestions. La primera qüestió que se'ns va plantejar va ser el tema de la participació ciutadana en els afers públics i en la política municipal. Sabem, i ho podem constatar cada dia, que la població de Celrà no és una població passiva, els i les celranenques pensen, opinen, tenen molt a dir i actuen, si se'ls deixa. Des de la CUP creiem que la cultura de la participació en aquest poble s'ha anat esmorteint, almenys, en l'àmbit de la política municipal. Avui, aquesta existeix, majoritàriament, com a resposta als desajustaments del poble; però la cultura participativa en si, inherent i transversal, sense el permís dels qui governen sembla que vagi de cap a caiguda. Això, però, no és perquè sí. La responsabilitat és dels qui al llarg de tant de temps han estat aplicant aquest tipus de política, el resultat de la qual, és allunyar la ciutadania de les qüestions que ens afecten i transforma-les en quelcom abstracte. Malgrat tot, encara hi ha qui pensa que té dret a decidir si vol una paperera més al seu carrer o un parc pels infants al seu veïnat. I així ho vam constatar entre les persones que vam assistir a l'assemblea. La segona qüestió que vam tractar (totalment lligada a la primera) va ser sobre si la població de Celrà veia o no necessària una nova opció municipal de caire rupturista amb la política desenvolupada actualment. Un cop conclòs que és absolutament necessària per oxigenar la vida política de Celrà, la CUP hem decidit presentar candidatura a les properes eleccions municipals. Sempre a l'assemblea, es va decidir tirar pel dret, i continuar fent moure la gent i l'estat de les coses al carrer i a l'ajuntament fins que finalment aquest estigui al servei del poble. Continuarem convocant actes i trobades obertes a tothom; participant, fent participar; i col·laborant, en la mesura de les nostres possibilitats, en el teixit associatiu a Celrà. És per això que, desprès de la taula de joventut, continuem endavant amb les taules obertes. El proper dissabte dia 3 de març serà la d'educació, a la qual estan convidats membres del sindicat del professorat USTEC, les AMPAs de Celrà i les persones que vulguin participar a títol individual; en aquesta taula volem tractar temes com, per exemple, com ha de ser el creixement de l'escola, com i on han de ser les noves infraestructures, quines polítiques calen en matèria d'integració, d'igualtat... i d'altres aspectes que necessitaran la perspectiva de com més participants millor.

També en la línia de la mobilització, i malgrat el poc temps que hem tingut enguany per treballar el tema de la igualtat de gènere, específicament, us convidem a participar a lun arrossada popular i antipatriarcal el proper 10 de març; i un passi de video - debat sobre la dona, el món laboral i l'associacionisme, serà l'11 de març a les les 18'15 h.