Propostes de la CUP per als pressupostos municipals 2009

A la Candidatura d'Unitat Popular de Celrà tenim molt clar que mitjançant els pressupostos, l’Ajuntament ha de vetllar per un municipi respectuós amb el medi ambient, equilibrat i cohesionat, amb menys desigualtats socials i amb unes bones pràctiques urbanístiques.

Conjuntament amb altres grups, hem apostat per la nova escola bressol, pel casal d’avis i centre de dia, per la construcció dels vestidors del camp de futbol i per tots els projectes que hem cregut que eren importants per a Celrà. En altres àmbits, en canvi, no ens hem entès, però no per això deixem de proposar mesures per millorar el poble.

Continuem creient que els processos participatius i la transparència democràtica han de ser eixos fonamentals en la política local, una transparència que cal aplicar, per exemple, a l'hora d'atorgar subvencions a les entitats del poble. També pensem que cal invertir més en educació, en cultura, en lleure... i atesa la conjuntura actual, proposem congelar els salaris dels càrrecs electes i de confiança, però alhora millorar la situació laboral dels treballadors i treballadores de l'Ajuntament.

Així ho reflectim en el conjunt de propostes que detallem a continuació, i que hem fet arribar a tots els grups municipals del consistori. Els pressupostos es debatran al ple ordinari del proper dimarts 11 de novembre. La CUP només donarà suport a uns pressupostos que incloguin aquest seguit de mesures.

Proposta de la CUP per als pressupostos municipals 2009

Polítiques culturals:

• Augment de la partida pressupostària destinada a cultura.

• Creació d'una partida pressupostària destinada a les entitats culturals del municipi. Obrir una convocatòria anual de concessió de subvencions amb unes bases clares que garanteixin un tracte just i equitatiu.

Polítiques educatives:

• Augment de la partida pressupostària destinada a educació.

•   Creació d'una partida pressupostària de 10.000 euros per a activitats en el món del lleure (cursos de premonitors, cursos de monitors, ajudes al casal d’estiu i d’hivern...).

Polítiques de participació i qualitat democràtica:

• Creació d'una partida pressupostària destinada a fomentar polítiques participatives al municipi (pressupostos participatius 2010...)

Polítiques d’inversió:

• Construcció de dues pistes de tenis al costat de les actuals.

•   Partida pressupostària destinada al casal d’avis i centre de dia Can Ponac

•   Millora i adequació del camp de futbol del polígon.

• Millora i adequació de l’hotel d’entitats de Celrà (teatre-ateneu).

•   Augment de la partida destinada a obres de carrers i vials, millora de paviments, manteniment de via pública i zones verdes, infraestructura i mobiliari urbà.

Polítiques de personal i càrrecs electes:

• Congelació salarial de tots els càrrecs electes i dels càrrecs de confiança.

•   Consolidació de la contractació laboral estable dels i les treballadores de l’Ajuntament que encara disposen de contractes temporals i precaris.

•
    Augment d’un 5% dels sous de tots els i les treballadores de l’Ajuntament.

•
    Creació de places ocupades per personal municipal, fins ara exercides per personal d’empreses subcontractades.

Despeses en béns corrents i serveis:

• Realització d'un estudi que permeti construir la nova seu de l’escola de dansa.

•   Augment de la partida destinada a beques per accedir als serveis educatius i culturals.