L'equip de govern vota contra les propostes de la CUP per millorar la participació ciutadana

S'aprova la moció de suport a la campanya «Decideixo decidir»

Un cop celebrat el ple ordinari ordinari de febrer, des de la CUP no podem sinó lamentar l’actitud de l’equip de govern (Entesa per Celrà) en la votació de les tres mocions presentades pel nostre grup municipal. Tots cinc regidors de l'Entesa van votar en contra de les dues propostes que presentàvem per afavorir la democràcia participativa: l’elaboració d’un reglament orgànic municipal (ROM) i la implantació de mesures provisionals de participació ciutadana en els plens.

Paradoxalment, el programa electoral de l'Entesa preveia mesures similars, que fins al moment, però, no s'han traduït en cap proposta concreta. Cal remarcar que en la moció del ROM es va produir un empat, ja que, en absència del regidor de CiU, iCelrà va sumar els seus vots als de la CUP, de manera que va haver de ser el vot de qualitat de l’alcalde el que decantés la balança a favor del no.

Pel que fa a la moció de suport a la campanya «Decideixo decidir», va ser aprovada amb els cinc vots a favor de la CUP i iCelrà, l’abstenció de quatre regidors de l’Entesa i el vot contrari de la regidora restant de l'equip de govern.

A banda de demostrar amb els seus posicionaments que no aposta per les polítiques en favor de la democràcia participativa, l'equip de govern mostra signes de desorientació i fa la impressió de tenir problemes per assumir la feina de gestionar l’Ajuntament. Massa anys de govern sense pràcticament oposició han creat una inèrcia que l'Entesa sembla incapaç de trencar, com palesa la recent contractació d’una cap d’àrea com a càrrec de confiança sense ni tan sols informar-ne la resta de grups.

Enllaços relacionats:

Diari de Girona: La CUP de Celrà qüestiona la tasca d´un equip de govern ´desorientat´

Bloc de Dani Cornellà: Valoracions del ple municipal de febrer