L'Assemblea de Joves estrena local

J. Palomer

Membre de l'Assemblea de Joves i de la CUP de Celrà

Des de principi d’any, un grup de joves del poble vam començar a organitzar-nos per debatre i fer front a algunes problemàtiques del jovent de Celrà. Primer de tot, ens vam constituir com a Assemblea de Joves i vam començar a elaborar un projecte per aconseguir la cessió d’un local, que més tard va ser presentat a l’Ajuntament. La nostra demanda no sortia del no-res, ja que mesos abans havíem iniciat una campanya de recollida de signatures de suport al nostre projecte, que va obtenir l'adhesió de més de 700 celranencs i celranenques.

El nostre objectiu era aconseguir la cessió d’un local municipal que estigués autogestionat per l’Assemblea de Joves de forma totalment independent de l’Ajuntament i amb unes condicions mínimes per poder-hi realitzar les nostres activitats (aigua, llum, espai digne...). L’Ajuntament va començar a fer gestions per aconseguir la cessió dels baixos de la rectoria, que són propietat del bisbat, però la burocràcia de les permutes és lenta i fins a final de maig, en plena campanya electoral, no vam aconseguir entrar al local de les Monges, després que es traslladés la seu del PK7.

La presentació pública de l’Assemblea de Joves va tenir lloc el dia 14 d’abril, i des d’aquell moment hem realitzat diverses activitats al poble: vam coorganitzar els concerts de la Festa Major, vam participar a la Fira d’Entitats, vam muntar una parada per l’aniversari del Centre Cívic, hem participat en la plataforma unitària pel Primer de Maig, en la campanya de suport a la Núria Pòrtulas... Al Concert Antirepressiu de la Festa Major, juntament amb el nucli del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans a l’IES i amb Acció Cultural, vam aconseguir més de 1.500 euros, que es repartiran entre la campanya de suport a la Núria Pòrtulas, la campanya de suport a un jove seguidor del Girona multat per treure una estelada en un camp de futbol aragonès, la campanya de suport als encausats en l’Operació Estany i el col·lectiu de preses i presos polítics catalans Rescat. També hem obert un bloc a Internet, que podeu visitar a l’adreça http://cat.bloctum.com/ajcelra.

El dissabte dia 30 vam inaugurar el local de les Monges amb un conjunt d’activitats durant la tarda i la nit, a les quals va assistir molta gent del poble. Va ser una gran satisfacció veure que el nostre treball ha donat els seus fruits.

Amb el local, l’Assemblea de Joves vol iniciar una nova etapa de dinamització del teixit associatiu de Celrà, tot fomentant la participació del jovent en els afers del poble i fent una aposta clara per la potenciació d’un lleure alternatiu a la vila. Volem ser el referent dels joves de Celrà, millorar la integració dels nouvinguts, lluitar contra l’especulació urbanística per a la conservació del nostre poble i del nostre entorn natural, treballar pel foment de la llengua i la cultura catalanes, contra la precarietat laboral, contra els preus abusius de l’habitatge i per uns Països Catalans lliures i socialment justos.

El local de les Monges estarà obert a tothom els dijous i diumenges de les 6 de la tarda a les 12 de la nit, i els divendres i dissabtes de les 6 de la tarda a les 2 de la nit. Us hi esperem.