La CUP no comparteix el criteri de l’equip de govern de designar a dit persones de confiança

Darrerament ens hem assabentat que l’equip de govern de l’Ajuntament de Celrà, format pels càrrecs electes de l’Entesa per Celrà, ha contractat un càrrec de confiança per realitzar tasques dins l’Ajuntament, concretament la persona que es presentava com a número 6 de la llista d’aquesta formació política a les darreres eleccions.

Davant d’aquest fet, i sense entrar a valorar els mèrits ni les capacitats de la persona contractada, des de la CUP volem manifestar que:

1. No compartim el criteri de designar a dit persones de confiança com a personal de l’Ajuntament, ja que considerem que els llocs de treball corresponents haurien de ser coberts seguint criteris de contractació transparents que garanteixin la idoneïtat i la competència de les persones per als càrrecs que han d’ocupar.

2. La qüestió és encara més greu si aquest càrrec de confiança té atribucions polítiques. Des de la CUP ja fa temps que denunciem una certa inoperància de l’equip de govern, que es tradueix per exemple en la lentitud exagerada amb què executa els acords del ple. Fa la impressió que els regidors i regidores electes no donen l’abast, i que amb aquesta contractació volen suplir la força política que la ciutadania no els va atorgar.

3. Finalment, considerem molt poc ètic que la persona contractada sigui la mateixa que es presentava com a número 6 de la llista d’Entesa. Els ciutadans i ciutadanes de Celrà van decidir lliurement mitjançant el vot que l’Entesa només aconseguís 5 regidors/es. La que no va ser escollida per sufragi de la ciutadania, ara ha estat escollida a dit. De cap manera podem estar d’acord amb la contractació de càrrecs de confiança com a sistema per introduir la pròpia gent del partit dins l’Ajuntament, i menys amb un sou de prop de 2.000 euros mensuals.