La CUP irromp amb força al Parlament

La CUP de Celrà es felicita per l’alta participació en les eleccions del 25N i dóna les gràcies als 321 celranencs i celranenques que han dipositat novament la seva confiança en la Candidatura d’Unitat Popular, així com a totes les persones que han fet possible que la veu del carrer entri al Parlament de Catalunya.

Després de l’històric 11 de setembre d’enguany i davant la convocatòria avançada d’eleccions al Parlament de Catalunya, la CUP va organitzar assemblees populars per tot el territori per debatre sobre la conjuntura política i la millor manera d’intervenir-hi. Celrà va acollir l’Assemblea Territorial Plenària de les comarques nord-orientals de la CUP i una assemblea oberta a tota la ciutadania, i en tots dos casos les persones assistents van mostrar-se favorables a la possibilitat que la CUP concorregués a les eleccions. El mateix va passar a la major part del Principat. Finalment, en l’Assemblea Nacional celebrada a Molins de Rei, prop de 700 persones van ratificar la decisió de presentar una candidatura nítidament d’esquerres i independentista el 25N.

Després d’una intensa campanya, finançada exclusivament per la militància i les donacions particulars, la Candidatura d’Unitat Popular – Alternativa d’Esquerres ha obtingut 126.219 vots, que representen un 3,48% dels sufragis i que s’han traduït en 3 escons per la circumscripció de Barcelona (3,40%). A Girona, tot i que el percentatge de vot ha estat superior (4,21%), no s’ha aconseguit l’escó per un estret marge, com tampoc a Tarragona (3,58%) i Lleida (3,05%), malgrat que en tots els casos s’ha superat el 3% necessari.

La comarca del Gironès ha estat la sisena del país en percentatge de vot a la CUP-AE (5,51%). A la llera del Ter, la candidatura ha estat la tercera força més votada a la major part dels pobles: Bordils (10,45%), Celrà (13,90%), Cervià de Ter (6,97%), Flaçà (7,13%), Juià (10,67%), Madremanya (18,18%), Sant Jordi Desvalls (7,67%) i Sant Martí Vell (5,34%). I Celrà, amb un 75,54% de participació, s’ha convertit en el municipi de més de 500 electors i electores que més ha votat la CUP-AE en tot el Principat (321 vots, 13,90%). En general, la formació s’ha consolidat en els pobles i ciutats on ja hi havia un nucli local i en poblacions veïnes, però també ha obtingut molt bons resultats en altres municipis.

En qualsevol cas, aquestes eleccions han demostrat que la CUP disposa d’un espai polític emergent, fart del sistema representatiu actual i del funcionament dels partits tradicionals. Ara la veu del carrer serà present al Parlament de Catalunya, per fer-hi arribar les problemàtiques dels municipis i defensar una altra manera de fer política.

De bon principi, la CUP-AE ha establert els principis d’acció política pels quals es regiran els diputats i diputades de la formació: mandat limitat a una sola legislatura; retribució màxima de 1.600 euros nets al mes; consulta permanent de la seva acció parlamentària a la militància, els moviments socials i el conjunt de la societat; defensa estricta del programa polític i les decisions de l'organització; impossibilitat de tenir més d’un càrrec en les institucions o en la mateixa organització; defensa dels Països Catalans com a marc nacional i del municipalisme com a eina real de transformació social.

Enllaços relacionats: