Èxit de la jornada de participació del 9N a Celrà

Un total de 1.960 persones, més de la meitat del cens, van participar a la votació sobre el futur polític de Catalunya el passat diumenge 9 de novembre a Celrà. D'aquestes, gairebé el 90% es van pronunciar a favor d'un estat independent.

Diumenge passat, l'IES de Celrà va acollir la jornada de votació del procés participatiu sobre el futur polític de Catalunya. L'afluència de votants va ser constant i ja de bon matí es van produir les primeres cues. A la 1 del migdia s'havien dipositat 1.237 vots.

Tota la jornada es va desenvolupar amb absoluta normalitat i en un ambient festiu, gràcies a la tasca dels voluntaris i voluntàries i al civisme i ganes de participar de la ciutadania. L'institut va ser visitat per diferents observadors internacionals que van poder donar fe de la netedat del procés.

En tancar la votació s’havien assolit 1.960 vots, que, prenent com a cens la població de 16 anys o més del padró 2013 de l’INE (3.877 persones), representen una alta participació, d’un 50,6%, només un punt per sota de les darreres eleccions al Parlament Europeu. La comparació amb la resta de comicis recents es pot veure al gràfic següent:

Per valorar seriosament aquestes dades cal tenir en compte la incidència d’un cens molt diferent del dels marcs electorals anteriors, tant en quantitat (700 persones més que les 3.157 del darrer cens electoral de 2014) com en característiques (població major de 16 anys i de qualsevol nacionalitat), a més de l’escassa campanya electoral i la incertesa generada per la suspensió del Tribunal Constitucional.

En xifres absolutes, el nombre de vots supera el de les darreres eleccions europees (1.602) i municipals (1.828) i es situa molt a prop del de les estatals (1.986), com es pot veure al gràfic següent:

El resultat de la votació es va decantar aclaparadorament pel Sí-Sí, amb 1.742 vots (88,9 %). El Sí-No va obtenir 112 vots (5,7 %) i el No, 38 (1,9 %). La resta es van repartir de la manera següent:

Sentit del vot

2,2

1,1

50,6

Els resultats globals i per pregunta es poden consultar al web Participa2014.cat: Resultats Celrà.

La CUP de Celrà vol donar les gràcies a totes les persones que van participar en la votació, fos quin fos el sentit del seu vot, a tots els voluntaris i voluntàries i a la gent que va col·laborar d’una manera o altra en la jornada.

També volem recordar que la votació continua oberta fins al dia 25 per a les persones que no van poder exercir el seu dret el 9 de novembre. Consulteu el Procediment de participació.