El ple de Celrà aprova unànimement recórrer la delimitació del castell de Sant Miquel

Al plenari es va aprovar també el compte general del 2012, l’adhesió a l’Associació de Municipis Catalans per a la Recollida Selectiva Porta a Porta i l’oposició al tancament del centre de fauna salvatge dels Aiguamolls de l’Empordà.

El ple ordinari de juliol de 2013, celebrat el passat dimarts dia 9, va començar amb cinc punts referits a la reordenació de la corporació arran del canvi d’alcaldia: nova configuració de la Junta de Govern, delegacions a regidors i regidores, nomenament de tinents d’alcalde, nomenament de portaveus d’iCelrà i la CUP i designació de representants en òrgans col·legiats de què l’Ajuntament de Celrà forma part.

Seguidament i per unanimitat, es va aprovar interposar un recurs contra la resolució relativa a la delimitació entre els municipis de Girona i de Celrà. Aquesta és l’última via del consistori per defensar la pertinença del castell de Sant Miquel al nostre municipi. L’exalcalde Dani Cornellà va explicar que es va reunir amb l’alcalde de Girona per buscar una solució al conflicte i que per ara s’ha pactat elaborar un pla d’usos del castell.

També per unanimitat es va aprovar prorrogar el període de negociació del conveni col·lectiu del personal laboral de l’Ajuntament de Celrà. Davant les imposicions del Govern espanyol, el regidor de Règim Intern, Pitu Bartis, va defensar la necessitat d’aquesta mesura i la voluntat de l’equip de govern de millorar un conveni heretat de l’anterior govern, més propi de l’època medieval que d’avui dia.

Amb els vots a favor de la CUP i iCelrà es va aprovar el compte general de la corporació corresponent a l’exercici 2012. L’oposició no va donar-hi suport tot i la claredat dels comptes, la disminució del deute per habitant i la bona gestió econòmica de l’any 2012.

Finalment, el ple va aprovar també adherir-se a l’Associació de Municipis Catalans per a la Recollida Selectiva Porta a Porta, amb els vots de l’equip de govern, i oposar-se al tancament del Centre de Fauna Salvatge dels Aiguamolls de l’Empordà, per unanimitat.

Enllaços relacionats: