El ple aprova per unanimitat que les entitats bancàries paguin la plusvàlua dels habitatges en cas de desnonament

En el ple de febrer l’Ajuntament de Celrà va fer un pas més per donar suport a les famílies que pateixen processos d’execució hipotecària. El plenari també va declarar el municipi lliure de fracking i va donar suport a la Declaració de sobirania aprovada pel Parlament.

Al ple de maig de 2012 l’Ajuntament de Celrà va aprovar per unanimitat una moció subscrita per tots els grups que instava el Govern de l’Estat espanyol a modificar la llei hipotecària per tal de regular la dació en pagament, i reclamava l’eliminació de les clàusules abusives dels contractes hipotecaris i l’adopció de les mesures necessàries per evitar els desnonaments de les famílies en situació d’insolvència sobrevinguda i involuntària. En el text aprovat l’Ajuntament es comprometia a combatre les conseqüències socials dels desnonaments al poble. Arran d’aquests acords el consistori ofereix un servei de suport i assessorament a totes les persones que estiguin sent víctimes de processos d'execució hipotecària.

El mes següent es va aprovar una altra moció instant el Govern a eliminar la plusvàlua que han de pagar les famílies als ajuntaments pel desnonament dels seus habitatges.

Ara l’Ajuntament ha fet un nou pas en coherència amb els plantejaments del consistori: al ple de febrer, celebrat el passat dia 12, es va aprovar per unanimitat una modificació de l’ordenança fiscal número 6 (impost sobre l’increment del valor de terrenys de naturalesa urbana) per protegir les persones deutores hipotecàries sense recursos. La modificació introdueix un article a l’ordenança en virtut del qual les famílies desnonades acollides a la dació en pagament no hauran de satisfer aquest impost, sinó que ho haurà de fer l’entitat bancària que adquireixi l’habitatge.

Seguidament es va ratificar per unanimitat l’aprovació del projecte d'obra municipal per millorar el Centre Cultural La Fàbrica. Aquest projecte permetrà arreglar les teulades i terrasses de l’equipament amb un doble objectiu: evitar la degradació del paviment i les goteres i fer les actuacions necessàries per aconseguir un major estalvi energètic.

També es va aprovar per unanimitat l'acceptació de la subvenció de la Generalitat per al sosteniment del funcionament de les escoles bressol per al curs 2011-2012. Ara només falta que el Govern la faci efectiva –encara no s’ha cobrat la del curs 2010-2011– i que quantifiqui l'aportació per a curs actual.

Els vots de l'equip de govern van permetre aprovar els convenis amb Ecoembes i Ecovidrio pels quals serà l'Ajuntament, i no el Consell Comarcal –com passava fins ara–, qui cobrarà directament per la venda de paper, vidre i envasos procedents de la recollida selectiva.

De nou amb els únics vots a favor de l'equip de govern es va aprovar una addenda de poc més de 4.000 euros per ajudar l'Escola de Música del Gironès, que també ha patit una retallada important de l'aportació que rebia de la Generalitat de Catalunya. L'equip de govern ha optat per col·laborar-hi econòmicament, igual que ho fa amb les entitats esportives o culturals, perquè les famílies no hagin d’assumir aquestes noves retallades del govern de CiU.

Per unanimitat es va acordar adherir l'Ajuntament a un conveni per crear un fons social d'habitatges entre diferents organismes públics i privats. Tot i la manca de confiança en aquest fons, l'equip de govern va proposar l'adhesió per tal d’intentar pressionar entitats i l’administració de l'Estat perquè donin respostes a les necessitats de moltes famílies del nostre municipi i d'arreu del país.

Celrà es declara lliure de fracking i dóna suport a la Declaració de sobirania

A la mateixa sessió es va aprovar una moció, impulsada per la Plataforma Aturem el Fracking, per la qual el municipi de Celrà es declara lliure de la pràctica del fracking. La fractura hidràulica o fracking és una tècnica agressiva per extreure petroli o gas de zones amb baixes concentracions i de difícil accés, gràcies a l’ús d’explosius i a la injecció de grans quantitats d’aigua a pressió barrejada amb sorra i un còctel de químics, que genera contaminació del subsòl i afectacions directes molt greus per al medi ambient. La moció va ser aprovada unànimement i insta la Generalitat a no autoritzar cap projecte d’investigació o explotació d’hidrocarburs i a declarar tot el territori de Catalunya zona lliure de fracking, alhora que demana al Govern de l’Estat que prohibeixi aquesta pràctica, com han fet França o el Regne Unit.

El ple de l’Ajuntament també va acordar per unanimitat donar suport a la Declaració de sobirania aprovada pel Parlament de Catalunya, que explicita que el poble català és subjecte polític i jurídic plenament sobirà per decidir per si mateix el seu futur, sense ingerències externes de cap tipus. La moció, impulsada per l’ANC i l’AMI, insta el Parlament a convocar, no més enllà del 2014, el referèndum o consulta perquè el poble català pugui exercir el seu dret de lliure decisió.

Finalment, un regidor de l'Entesa per Celrà va presentar la seva renúncia al càrrec.