El diputat de la CUP-AE David Fernàndez tancarà les Jornades d’Economia Solidària que organitza la CUP de Celrà

El proper divendres 5 d’abril, a les 8 del vespre, tindrà lloc a l’Ateneu de Celrà la sessió de cloenda de les Jornades d’Economia Solidària organitzades per la Candidatura d’Unitat Popular de la població.

L’acte inclourà una xerrada-debat a càrrec de David Fernàndez, amb el títol «Una economia al servei de les persones», en què el periodista, activista i actualment diputat de la CUP-AE al Parlament de Catalunya tractarà sobre els posicionaments i propostes en matèria econòmica de la formació. Com a cloenda s’oferirà un pica-pica de productes de proximitat a les persones assistents.

Amb aquest acte finalitza el cicle de xerrades-debat i cinema que durant més de dos mesos ha intentat d’una banda ajudar a entendre l’actual crisi sistèmica, el seu origen i la seva possible evolució, i de l’altra presentar i divulgar iniciatives i pràctiques solidàries per fer-hi front, com el cooperativisme, les finances ètiques, el consum responsable, els bancs del temps o les monedes socials.

Des del 26 de gener, en què va tenir lloc la jornada inaugural a càrrec de l’economista Arcadi Oliveres, s’han programat fins a 9 xerrades-debat, que han gaudit d’un públic mitjà de més de 50 persones, i 4 projeccions de cinema. Al llarg d’aquestes sessions han passat per l’Ateneu, a banda del mateix Oliveres, destacats experts i investigadors com Jordi Garcia Jané, Xavier Garcia (del Seminari Taifa), Antonio Turiel i Esther Vivas, i representants de cooperatives i entitats d’economia solidària com Coop57, Fiare, Som Energia, La Manduca, Ecoxarxa Girona o el Banc del Temps Pla de Palau, entre altres.

La sessió dedicada al consum va disposar, a més, de la participació especial de les entitats celranenques L’Armari, Connexió Papyrus i el Grup de Consum L’Aulina, en forma de petits reportatges que es van projectar durant l’acte, realitzats expressament per a l’ocasió per Eloi Sànchez i Quim Paredes. Aquests minireportatges estaran en breu disponibles a la xarxa, on ja es pot visionar la filmació de les xerrades-debat.

D’altra banda, i d’acord amb els objectius inicials de les Jornades, la CUP de Celrà iniciarà properament un seguit d’accions per tal de cercar la complicitat de persones i entitats locals i promoure la creació d’iniciatives d’economia social al poble, aprofitant la riquesa del teixit associatiu de la població, per tal de contribuir al desenvolupament del territori i avançar cap a un model econòmic i social més sostenible, just i equitatiu.