Celrà en defensa dels serveis públics

Dani Cornellà i Detrell

Regidor de la Candidatura d'Unitat Popular de Celrà

L’Institut Català de la Salut va decidir el mes de juny de l’any passat avançar l’horari de tancament del Centre d’Atenció Primària (CAP) de Celrà de les 12 de la nit a les 9 del vespre, després que uns mesos abans ja havia suprimit l’atenció a la franja horària de les 12 de la nit a les 8 del matí. La mesura també afecta els CAP de Salt, Sarrià de Ter i Taialà.

Celrà és un poble en constant creixement demogràfic i, davant d’això, als nostres polítics només se’ls acut reduir dràsticament l’horari del CAP. Als municipis petits, la qualitat d’un servei rau, entre altres aspectes, en la seva proximitat als veïns i veïnes: no es pot pretendre que tothom que no visqui a la capital s’hi hagi de desplaçar per gaudir de serveis bàsics. A més, cal que recordem que els serveis d’urgències de la ciutat de Girona ja estaven saturats abans d’aplicar aquesta retallada horària?

La Candidatura d’Unitat Popular de Celrà vam engegar una campanya de protesta i mobilització contra una mesura que considerem que vulnera el dret de la ciutadania a rebre serveis públics pròxims i de qualitat, i que ha estat imposada sense informar-ne la ciutadania i sense un previ debat al municipi. Una de les accions d’aquesta campanya va ser iniciar una recollida de firmes entre la ciutadania de Celrà. Uns mesos després ja hem recollit prop de 900 signatures, que representen gairebé un 33% del darrer cens electoral i que han estat presentades al registre del Departament de Salut per tal que s’elevin a la consellera Marina Geli.

Així mateix, el mes d’octubre vam presentar una moció a l’Ajuntament de Celrà que va ser aprovada per tots els grups excepte l’Entesa per Celrà (actual equip de govern), que es va abstenir. Segons el text aprovat, l’Ajuntament va acordar demanar a la Generalitat que aturi les retallades horàries i restitueixi la situació anterior d’atenció continuada durant les 24 hores, de manera que la ciutadania de Celrà pugui disposar d’un centre sanitari de referència i proximitat.

Tot i les firmes i el clar posicionament del consistori, a hores d’ara la Sra. Marina Geli encara no s’ha dignat ni contestar. Amb l’agreujant, a més, que dels quatre ajuntaments afectats, tres ja s’han pronunciat en contra de la mesura: Salt, Sarrià de Ter i Celrà. Desprès els estranyarà, als partits polítics majoritaris, que la gent no cregui en els polítics i opti cada vegada més per no anar a votar. Si els polítics d’alta volada no escolten la ciutadania, ni els òrgans democràtics més pròxims a la població, què en podem esperar?

Senyors i senyores de la classe política, surtin dels seus despatxos i caminin pels carrers de les viles i ciutats catalanes, escoltin els problemes reals de la gent, donin exemple i utilitzin els serveis públics. Potser així entendran el que demanem els ciutadans i les ciutadanes.