Arcadi Oliveres obrirà les Jornades d’Economia Solidària que organitza la CUP de Celrà

La resta de sessions tindran lloc entre febrer i març. Coop57, Fiare, Seminari Taifa, Jordi Garcia Jané, Esther Vivas i David Fernàndez, i les entitats celranenques L’Armari i Connexió Papyrus, figuren entre els col·lectius i persones convidades.

L’economista i activista Arcadi Oliveres serà l’encarregat d’inaugurar les Jornades d’Economia Solidària organitzades per la CUP de Celrà, amb una xerrada-debat entorn d’«Economia i política: les dues cares de la mateixa crisi». L’acte inaugural de les jornades es celebrarà a l’Ateneu de Celrà el proper dissabte dia 26 de gener, a les 12 del migdia.

La CUP organitza aquestes jornades amb un triple objectiu: d’una banda, contribuir a la comprensió del moment actual a través de l’anàlisi dels mecanismes econòmics i polítics que han generat la crisi socioeconòmica que travessa el nostre país i bona part del món occidental; de l’altra, desmuntar el tòpic segons el qual no hi ha alternatives possibles donant a conèixer diferents propostes i iniciatives que, malgrat el seu caràcter rupturista, han demostrat amb escreix la seva viabilitat; finalment, i sobretot, proporcionar eines per facilitar la creació de projectes d’economia solidària en el nostre entorn immediat, que contribueixin al desenvolupament del territori i ens permetin avançar cap a un model econòmic i social més sostenible, just i equitatiu.

Tres sessions més confirmades entre febrer i març

El dissabte 2 de febrer, representants de les entitats de finances ètiques Coop57 i Fiare explicaran l’origen i la tasca d’aquest tipus d’empreses amb perspectiva social, així com les raons del seu creixement exponencial i els seus projectes de futur.

El 16 de febrer serà el torn de Jordi Garcia Jané, cooperativista, escriptor i conferenciant habitual sobre temes d’economia solidària, democràcia participativa i alternatives socials en general. Garcia Jané presentarà el seu darrer llibre, Adéu, capitalisme. 15M-2031, en què aborda l’esgotament del model capitalista i la necessitat d’evolucionar cap a la democràcia cooperativa i solidària.

Al cap d’un mes, el 16 de març, tindrà lloc la sessió dedicada al consum responsable i solidari, per a la qual disposarem de la presència de la investigadora i actvista Esther Vivas i de representants de les entitats locals L’Armari i Connexió Papyrus.

Altres xerrades i activitats

Encara sense data confirmada, una de les sessions destacades serà la dedicada al cooperativisme, que vol tenir un caràcter eminentment pràctic. L’economista Pau Guerola explicarà els requisits i procediments necessaris per constituir una cooperativa, així com l’organització i el funcionament d’aquest tipus d’empresa, i representants de cooperatives de diferents àmbits (de treball, de consum, de serveis...) compartiran la seva experiència.

Es preveu oferir altres sessions, de les quals s’informarà properament, per aprofundir en l’anàlisi de la realitat econòmica (a càrrec del Seminari Taifa), com també en la crisi energètica i el decreixement. La cloenda de les jornades es centrarà a presentar i debatre les propostes en matèria econòmica de la Candidatura d’Unitat Popular i inclourà la presència de David Fernàndez, diputat de la formació al Parlament de Catalunya.

Paral·lelament a les xerrades i debats, les jornades inclouran altres activitats, entre les quals destaquen la
projecció de diversos films i documentals relacionats amb la temàtica de les jornades. Les sessions, que es duran a terme gràcies a la col·laboració del Cineclub 21 de Celrà, tindran lloc també a l’Ateneu i seran gratuïtes.