Rebuig unànime al recurs contra la llei catalana d'habitatge

El ple de maig de l'Ajuntament de Celrà aprova per unanimitat una declaració institucional de rebuig al recurs del Govern espanyol contra la Llei 24/205 i anuncia que no alterarà la seva política d’habitatge. Reproduïm íntegrament el text de la declaració.

Ajuntament de Celrà

DECLARACIÓ INSTITUCIONAL D’OPOSICIÓ I DE REBUIG A LA DECISIÓ DEL GOVERN ESPANYOL EN FUNCIONS DE RECÓRRER LA LLEI 24/2015, DE 29 DE JULIOL, DE MESURES URGENTS PER AFRONTAR L’EMERGÈNCIA EN L’ÀMBIT DE L’HABITATGE I LA POBRESA ENERGÈTICA

El Govern espanyol ha anunciat que recorrerà al Tribunal Constitucional (TC) els articles que fan referència a habitatge de la Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica.

Com és sabut, aquesta llei va ser aprovada per unanimitat del Parlament de Catalunya arran de la Iniciativa legislativa popular (ILP) de mesures urgents per fer front a l’emergència habitacional i a la pobresa energètica, impulsada per la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) i l’Observatori DESC.

Des de l’Ajuntament de Celrà condemnem la decisió del Govern espanyol en funcions de recórrer, una vegada més, una llei catalana al TC. A més, considerem que la determinació de fer-ho amb aquesta llei és excepcionalment greu, ja que atempta contra un dels drets fonamentals de les persones més vulnerables com és el dret a l’habitatge.

Com a administració local la nostra política en matèria d’habitatge no canviarà i continuarem pressionant bancs i grans tenidors perquè cedeixin els habitatges buits a famílies i persones en situació d’exclusió residencial. No obstant això, és evident que perdem una eina molt útil en matèria de cessió obligatòria i en casos de desnonament.

Pel fet que la decisió del Govern espanyol impossibilita la desobediència efectiva per part de l’Ajuntament, instem les entitats bancàries amb habitatges desocupats a fer un exercici d’ètica i responsabilitat i mostrar la seva predisposició a seguir aplicant i ampliant les mesures que es preveien a la Llei en casos de risc d’exclusió residencial. Fem constar que aquestes entitats són les màximes responsables de la situació financera actual i els recordem que han sigut rescatades per tots els ciutadans de l’Estat, també per aquells que ara es troben en situació de vulnerabilitat econòmica i en risc d’exclusió social i residencial.