Novembre contra la violència masclista a Celrà

L’Àrea d’Igualtat de l’Ajuntament de Celrà, en col·laboració amb altres entitats, organitza un seguit d’actes durant tot el mes de novembre per commemorar el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones.

"Que només els petons ens tapin la boca". Mural realitzat a Celrà el 2013 amb motiu del 25N

El 25 de novembre va ser declarat dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones el juliol de 1981, en el context del primer Encuentro Feminista de Latinoamérica y del Caribe, celebrat a Bogotà (Colòmbia). Es va escollir aquest dia per commemorar el violent assassinat de les germanes Minerva, Patria i María Teresa Mirabal, tres activistes polítiques, el 25 de novembre de 1960, a mans de la policia secreta del dictador Rafael Trujillo a la República Dominicana. El 1999, l'ONU va donar caràcter oficial a aquesta data.

Enguany l’Àrea d’Igualtat de Celrà, en col·laboració amb altres entitats, organitza un seguit d’actes durant tot el mes de novembre per commemorar el 25N.

Tots els dimarts de novembre

De 20 a 20.20 h, espai setmanal a Ràdio Celrà. Entrevistes a persones expertes que intervenen en casos de violència de gènere.

Dimarts 8 de novembre

A les 20.30 h, a la Sala de Plens de l’Ajuntament. Durant el ple municipal, lectura del Manifest Institucional del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Retransmissió en directe per Ràdio Celrà.

Dijous 24 de novembre

A les 17.30 h, a la Biblioteca. L’Hora del Conte: Contes per la Igualtat. A càrrec de la companyia La Minúscula. Organitza: Biblioteca Municipal de Celrà.

Divendres 25 de novembre

A les 21.30 h, a l’Ateneu. Projecció del curtmetratge Amores que matan, d’Icíar Bollaín, i del documental Comença en tu, de Marta Vergonyós. Debat amb presència de la directora. Organitzen: Cineclub 21 i Regidoria d’Igualtat. Gratuït.

Divendres 2 de desembre

A les 18.30 h, a la sala polivalent de l’Ateneu (1r pis). Xerrada “El paper dels homes en la lluita per la igualtat”, a càrrec d’Aliats del Feminisme.

El 25 de novembre es projectaran a l'Ateneu el curtmetratge Amores que matan, d’Icíar Bollaín, i el documental Comença en tu, de Marta Vergonyós. Seguirà un debat amb presència de la directora