La presentació de la candidatura reuneix més de 100 persones a l’Ateneu

Dissabte passat va tenir lloc a l'Ateneu la presentació de la candidatura de la CUP Celrà a les eleccions municipals. L’acte, amb la participació del diputat David Fernàndez, va aplegar un centenar llarg de persones.

Després d’un esmorzar ecològic per a totes les persones assistents al vestíbul de l’Ateneu, David Fernàndez va iniciar l’acte amb una xerrada sobre l’evolució del procés sobiranista i el paper dels municipis en la construcció nacional.

A continuació va intervenir Pitu Bartis, que va fer un breu resum de la tasca realitzada per la CUP durant aquesta legislatura i va presentar un avançament de la informació sobre el compliment del programa electoral de 2011 que la candidatura publicarà properament.

Dani Cornellà va exposar els eixos del programa electoral 2015 i les diverses maneres en què la ciutadania pot participar en la seva elaboració: a través de les assemblees obertes i les trobades veïnals, que ja s’han realitzat, unint-se als grups de treball ja constituïts o mitjançant el web Tu ets Celrà, tu fas Celrà. També va anunciar les trobades amb entitats que s’inicien a partir d’aquesta setmana per recollir propostes. El procés finalitzarà a mitjan abril.

Finalment, Júlia Palomer va explicar el procés participatiu dut a terme per confeccionar la llista electoral, en què més de 50 persones han proposat noms per formar part de la candidatura, i va presentar les persones proposades per ocupar els 10 primers llocs de la candidatura: Dani Cornellà, Pitu Bartis, Eulàlia Ferrer, Jan Costa, Mar Camps, Hèctor Cabrera, Mercè Amich, Montse Palau, Sònia Fortià i Enric Mateu.

La candidatura sencera, formada per 32 persones, es sotmetrà a aprovació definitiva en una assemblea oberta. També es farà pública la llista de suport a la candidatura, integrada per persones precandidates que no hagin pogut o volgut integrar-se a la llista oficial i per simpatitzants de la CUP. L’acte es va cloure amb la presentació del decàleg de principis amb el qual es comprometen totes les persones integrants de la candidatura.