La Generalitat insisteix a ignorar la problemàtica de la carretera de Palamós

El conseller Santi Vila respon fugint d’estudi a la pregunta de la CUP presentada per David Fernàndez sobre els problemes de seguretat de la carretera C-66 al seu pas per Celrà.

La CUP fa anys que denuncia la inseguretat per als veïns i veïnes del poble que suposen l’excés de velocitat i l’alt índex de vehicles que circulen per la carretera de Palamós. Al maig es va fer públic un estudi del RACC segons el qual un 53% dels vehicles superen el límit dels 50 km/h al pas de la C-66 per Celrà. El mateix estudi assegura que s’hi podrien fer millores no gaire costoses, però la Generalitat, titular de la via, continua sense voler abordar el problema.

Davant el silenci de l’administració, i a iniciativa de la CUP de Celrà, el diputat de la formació David Fernàndez va presentar a la Mesa del Parlament una pregunta al Govern en la qual requeria resposta per escrit a les qüestions següents:

  • Què pensa fer la Generalitat, propietària de la C-66 al seu pas per Celrà, per millorar la seguretat dels celranencs i celranenques?
  • La futura variant servirà perquè la C-66 passi a mans del poble de Celrà o contínuarà com a carretera?
  • En el supòsit que continuï com a carretera, el problema rau en un mal projecte de variant?
  • No poden plantejar-se arreglar el carrer Ter del polígon industrial del poble i utilitzar-lo com a variant per poder així donar la carretera a Celrà?

Fa pocs dies hem conegut la resposta de l’executiu, signada per Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat, que només es pot qualificar de decebedora. Vila, en una breu nota, es limita a assegurar que “la Generalitat està donant impuls al projecte constructiu de la variant de Celrà” –sense concretar dates ni terminis–, deixa clar que el traçat actual de la carretera es mantindrà “per garantir una connectivitat viària adient”, i descarta la possible solució del carrer Ter, adduint que el poligon “no té les condicions de traçat i de titularitat per constituir una alternativa viable”.

En cap moment el conseller entra a considerar cap altra solució a curt o mitjà termini per pal•liar la problemàtica, com ara l’elevació dels passos de vianants, que requeriria una inversió modesta. Una vegada més, el Govern de la Generalitat mostra una lamentable indiferència davant les necessitats reals del territori i s’escuda en promeses que, en el millor dels casos, no es faran realitat fins d’aquí a molt de temps.

Enllaços relacionats: