Els regidors de la CUP de Celrà responen a la carta de la delegada del Govern espanyol

L'endemà del 9N va arribar a l'Ajuntament de Celrà la carta intimidatòria que la delegada del Govern espanyol va enviar als consistoris i els IES de Catalunya recordant-los l'obligatorietat d'acatar les resolucions del Tribunal Constitucional. Reproduïm la resposta que li ha tramès Dani Cornellà en representació dels regidors de la CUP.

Sra. María de los Llanos de Luna Tobarra
Delegación del Gobierno en Catalunya

Senyora,

En data 11 de juny de 2013, el ple de l’Ajuntament de Celrà va aprovar per majoria absoluta declarar-la persona non grata al municipi i reclamar la seva dimissió per la seva actitud reiteradament hostil contra les institucions catalanes i la seva persecució sistemàtica de les decisions aprovades legítimament pels ajuntaments catalans.

Li recordem que el consistori va adoptar aquest acord després que vostè denunciés als jutjats l’Ajuntament de Celrà per haver declarat el municipi territori català lliure i sobirà, demanda que va ser desestimada pel jutjat.

Ara, en data 10 de novembre de 2014, rebem una carta seva. Esperàvem que ens hi anunciés la seva dimissió, tal com li havíem demanat, però no: es tracta d’una altra missiva plena d’amenaces, en què ens recorda que el Tribunal Constitucional va admetre a tràmit la impugnació referent a la convocatòria als catalans i catalanes i les persones residents a Catalunya perquè manifestessin la seva opinió sobre el futur polític de Catalunya, i per tant va suspendre la consulta del 9 de novembre. També ens adverteix que no podem prendre acords o portar a terme actuacions que puguin contravenir la decisió del tribunal.

Primer de tot, li hem de dir que la carta arriba un dia tard. Diumenge el poble de Celrà va participar massivament en el procés participatiu per determinar el futur polític de Catalunya. Hi van votar 1.960 celranencs i celranenques, gairebé un 90% dels quals a favor que Catalunya esdevingui un estat independent. La participació va superar la de les eleccions europees del 2014 (1.602 persones) i la de les eleccions municipals del 2011 (1.828 persones); per tant, el resultat és molt significatiu.

En segon lloc, des de la CUP de Celrà li tornem a demanar que dimiteixi, ja que no va fer-ho quan el ple municipal li va reclamar. Li demanem que dimiteixi perquè no ha parat de perseguir i atemorir els ajuntaments catalans i els seus treballadors i treballadores. També li suggerim que, si no es troba a gust en aquest país que tant sembla menysprear i que ataca constantment, marxi.

I en darrer lloc, però no menys important, li demanem que ens deixi viure en pau, que no enviï res més al municipi de Celrà. La vam declarar persona non grata per evitar aquestes cartes i qualsevol contacte amb la seva persona. Li retornem la carta que ens va enviar com a mostra clara que la CUP de Celrà no vol saber res de vostè fins que no presenti la seva dimissió i demani perdó al poble de Catalunya.

Atentament,

Daniel Cornellà i Detrell
En representació dels regidors de la CUP a l’Ajuntament de Celrà