Celrà se suma a la solidaritat amb la vaga indefinida de docents de les Illes Balears

L'acte de suport als docents balears aplega una cinquantena d'assistents al Centre Cívic. Els tres regidors de la CUP de Celrà i la resta de càrrecs electes de la CUP al Gironès aporten un jornal a la caixa de resistència dels vaguistes. El ple de l'Ajuntament de Celrà debatrà una moció de suport als docents i de rebuig al TIL.

Una xerrada informativa i un sopar solidari amb la vaga indefinida de docents de les Illes Balears van reunir el divendres 3 d’octubre una cinquantena de persones al Centre Cívic de Celrà. L'acte el van organitzar Arran Llera del Ter, Celrà per la Independència, el Centre Cívic La Fàbrica, la CUP de Celrà i el SEPC de Celrà, i hi van col·laborar diferents entitats i comerços del poble.

A la xerrada, presentada per Enric Carreter, de Celrà per la Independència, hi van intervenir les mestres i sindicalistes Marta Tejedor i Almudena González, representants del col·lectiu Marea Groga. La primera va explicar el procés d'implantació del decret de tractament integrat de llengües (TIL) a les Illes, les estratègies del govern Bauzá davant les protestes i la situació actual de la lluita dels docents. La segona es va centrar en el projecte de llei de millora de la qualitat educativa (LOMQE) del ministre Wert, i en el que suposa d'atac a la immersió lingüística, segregació de l'alumnat i privatització de l'ensenyament, alhora que va alertar del perill de creure que el projecte s'està quedant en segon terme, ja que continua avançant cap a la seva aprovació.

La xerrada es va cloure amb l'anunci de la presentació d'una moció de suport als docents i de rebuig al decret Bauzá per part de l'entitat Celrà per la Independència. La moció es debatrà al proper ple de l'Ajuntament de Celrà, que tindrà lloc el proper dimarts 8 d'octubre.

Contribucions a la caixa de resistència dels vaguistes

A continuació es va celebrar el sopar, els beneficis del qual s’han destinat íntegrament a la caixa de resistència dels vaguistes. Entre els bons d'ajut i la venda de samarretes solidàries es van recollir 272 euros, que se sumen als 300 euros aportats per l'entitat social celranenca L'Armari i als 100 euros corresponents a un jornal dels tres regidors de la Candidatura d'Unitat Popular de Celrà.

La iniciativa de la CUP de Celrà s'ha estès a tots els càrrecs electes de la formació a la comarca del Gironès. Així, els regidors i regidores de la CUP de Bordils, la CUP de Girona i Independents per Salt també han contribuït amb el sou d'un dia a la caixa de resistència dels docents en lluita.

Enllaços relacionats: