Celrà dóna suport a les persones refugiades

El ple de setembre va aprovar per unanimitat una moció de suport a l’acollida de població refugiada. L’endemà es va celebrar una concentració de suport amb encesa d’espelmes davant l’ajuntament.

Lectura de la moció durant la concentració de suport

El ple ordinari de setembre de l’Ajuntament de Celrà, celebrat el dimarts dia 8, va aprovar una moció de suport a l’acollida de població refugiada víctima dels conflictes armats a la Mediterrània. Els acords aprovats insten els governs espanyol i català a augmentar els recursos d’acollida i facilitar l’asil de les persones refugiades, i en l’àmbit municipal inclouen el compromís d’oferir-se com a territori d’acollida, definir el tipus de suport que pot oferir el municipi, col·laborar amb les entitats que treballen per l’acollida i el servei a les persones sol·licitants d'asil, i sensibilitzar la població del municipi sobre la realitat de les persones refugiades (podeu consultar la moció completa al document adjunt).

L’endemà, entre 60 i 70 persones es van aplegar en la concentració de suport convocada per la CUP davant l’ajuntament. Durant l’acte es va fer lectura de la moció aprovada i es van repartir espelmes entre les persones assistents alhora que es recollien aportacions econòmiques per a la plataforma Stop Mare Mortum. En total es van reunir 81,02 euros.

Tal com va exposar la regidora de Compromís Nacional i Internacional, Mar Camps, a mesura que es disposi de més dades sobre les accions de suport que es podran desenvolupar des de Celrà s’oferirà la  informació necessària per tal que totes les persones interessades a col·laborar puguin fer-ho en la mesura de les seves possibilitats.

Durant l'acte es van recollir aportacions econòmiques per a la plataforma Stop Mare Mortum