Celrà aprova el pressupost per al 2014 recollint les propostes veïnals

Al ple ordinari de desembre l’Ajuntament va aprovar el pressupost municipal després d’un procés participatiu millorat respecte d’anys anteriors. El plenari també va reclamar que la consulta d’autodeterminació es celebri el 2014 i va acordar no autoritzar els espectacles amb animals al municipi.

Enguany l’Àrea de Ciutadania va posar en marxa un seguit de millores en el sistema de participació engegat el 2011 per elaborar el pressupost municipal de manera participativa. Tal com va explicar al ple el regidor responsable de l’Àrea, Dani Cornellà, del 13 al 15 de novembre es van realitzar quatre assemblees de barri per recollir les propostes dels veïns i veïnes, i seguidament un Consell Ciutadà format per representants de cada zona i amb representació de diferents sectors va posar en comú i va prioritzar les demandes ciutadanes.

El Consell va elaborar i signar un document final amb totes les propostes recollides. L’equip de govern ha ampliat les partides pressupostàries necessàries per poder executar al llarg del 2014 el màxim d’actuacions proposades.

El pressupost per al 2014 ascendeix a més de 4.600.000 euros i preveu inversions destinades a l’ampliació del cementiri i a millores al Centre Cultural La Fàbrica, l’ajuntament i el servei d’enllumenat públic. En el torn de paraula, l’oposició va criticar la feina feta al llarg dels darrers dos anys i mig en matèria pressupostària. Finalment el pressupost es va aprovar amb els únics vots favorables d’iCelrà i la CUP.

Al ple també es va aprovar dissoldre la Comunitat de Municipis de la Llera del Ter, entitat que arran de les retallades aplicades pel Govern de CiU actualment ja no rebia cap subvenció i suposava un cost afegit als municipis. Igualment es van aprovar les bases per a la concessió de dues línies d’ajuts per a famílies en situació socioeconòmica desafavorida i amb fills/es escolaritzats/des a Celrà, l’una per a activitats extraescolars durant el curs 2013-2014 i/o casal d’estiu 2014, i l’altra per a la realització de colònies i sortides escolars durant el curs 2014-2015. Les bases es poden consultar al Tauler d’anuncis del web municipal.

En l’apart de mocions, el ple va acordar per unanimitat reclamar que la consulta per l’autodeterminació de Catalunya es celebri el 2014 amb o sense permís de l’Estat i amb una pregunta clara (recordem que el ple es va celebrar pocs dies abans que el president Mas anunciés la data i la pregunta). L’aprovació d’aquesta moció era una de les iniciatives promogudes pel Manifest del Gironès, signat per cinquanta-un càrrecs electes de la comarca, i en què van participar l’alcalde de Celrà, Gerard Fernàndez, i el primer tinent d’alcalde, Dani Cornellà.

També es va aprovar per unanimitat una moció impulsada per l’Associació Animalista Libera! per la qual l’Ajuntament es compromet amb la defensa dels drets dels animals reconeguts per l’ONU i acorda no autoritzar els espectacles que utilitzin animals. Amb l’aprovació d’aquesta moció Celrà se suma a la iniciativa CLAC (Catalunya Lliure d’Animals en Circs), que han subscrit ja un centenar de municipis catalans.

A l’apartat d’informacions, els regidors i regidores del govern van exposar la feina feta al llarg del darrer mes i van explicar les diferents subvencions que s’han rebut a les àrees de Serveis Socials, Joventut, Medi Ambient i Promoció Econòmica.

Enllaços relacionats: