Celrà es mobilitza per defensar la consulta del 9 de novembre

Després que el ple extraordinari celebrat el passat 22 de setembre donés suport unànime a la convocatòria del 9 de novembre, ahir prop de 200 persones es van concentrar davant l'ajuntament per mostrar el seu rebuig a la suspensió del decret per part del Tribunal Constitucional.

Seguint la iniciativa de l'AMI, l'ACM i els partits que donen suport a la consulta, el 22 de setembre es va  celebrar un ple municipal extraordinari amb un únic punt a l’ordre del dia: aprovar una moció unitària per donar suport a la convocatòria de consulta del 9 de novembre de 2014.

Els onze regidors i regidores del consistori es van repartir la lectura de l'apartat expositiu de la moció, que posteriorment va ser aprovada per unanimitat davant el nombrós grup de veïns i veïnes que omplien la sala de plens. A hores d'ara són ja 911 ajuntaments, el 96% dels 947 municipis de Catalunya, els que han aprovat la mateixa moció de suport.

A continuació, més de trenta persones convocades per Arran Llera del Ter, Celrà per la Independència, la CUP i el SEPC de Celrà es van aplegar en una assemblea ciutadana per començar a treballar en la realització de la consulta i la campanya pel Sí-Sí.

Ahir 30 de setembre, l'endemà que es conegués la suspensió cautelar de la llei de consultes i el decret de convocatòria per part del Tribunal Constitucional, prop de 200 celranencs i celranenques van respondre a la crida llançada arreu del país per rebutjar la decisió del TC i reiterar el suport popular a la votació per decidir el futur polític de Catalunya.

La CUP insisteix en la necessitat de mantenir la mobilització popular per tal de garantir l'avenç del procés i dóna ple suport a la vaga estudiantil convocada per la plataforma Estudiants 9N, constituïda pels principals sindicats d'estudiants catalans.